فلزات پرکاربرد در ساختمان سازی

فلزات متداول در ساختمان سازی کدامند؟

رایج ترین و پرکاربردترین فلزات در صنعت ساختمان سازی کدامند ؟

اگرچه در هر بخش صنعتی از فلزات استفاده می کند، اما در صنعت ساختمان سازی بسیار پرکاربردتر هستند یکی از مهم ترین دلایل استفاده زیاد از فلزات در صنعت ساختمان سازی استحکام این مواد و ویژگی های بسیار مطلوب دیگری است که فلزات دارند.

وقتی صحبت از ساخت و ساز می شود، استحکام لازمه هر ماده ای است. این ماده باید در برابر عوامل نیرومند آب و هوای بریتانیا و آتش سوزی های تصادفی احتمالی و آسیب نیروهای خارجی مقاومت کند. بدون چنین، ساختمان ها خیلی سریعتر خراب می شوند و نیاز به نگهداری بیشتری دارند. بنابراین، فلز در سراسر صنعت ساختمان سازی برای بهبود بنیه کلی سازه در برابر عوارض استفاده می شود.

خرید پودر مرغوب تالک افغان از صدارد

 

فلزات متداول در ساختمان سازی کدامند؟

تعداد انگشت شماری از فلزات معمولاً برای ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود، عمدتاً برای دوام، استحکام و الزامات زیبایی شناختی. به عنوان مثال، برخی از فلزات ظاهری براق و تمیز دارند، مانند درخششی که از فولاد ضد زنگ جلا داده شده انتظار دارید. معماران بیشتر و بیشتری استفاده از فلز را به جای سایر مصالح برای ساختمان‌های جدید انتخاب می‌کنند، زیرا به این دلیل و تعمیر و نگهداری کم نیاز دارد.

چهار فلز رایج مورد استفاده در ساخت و ساز عبارتند از فولاد، آلومینیوم، آهن و مس. هر کدام به دلیل ویژگی های فردی خود و مزایایی که می توان در هنگام ساخت یک ساختمان به کار برد، استفاده می شود.

شرکت صدارد تامین کننده و تولید کننده مواد معدنی و شیمیایی صنعتی

کاربرد فولاد در صنایع ساختمانی

فولاد که احتمالاً گسترده ترین فلز مورد استفاده در صنعت است، ویژگی های مطلوب بسیاری برای کمک به ساخت و ساز دارد. یکی از ویژگی های فولاد در دسترس بودن آن است. این فلز به دلیل 100% قابل بازیافت بودن، می تواند در مقادیر بی پایان و بدون از دست دادن هیچ خاصیت مورد استفاده مجدد قرار گیرد و به یکی از پایدارترین فلزات در صنعت تبدیل شود.

ما به‌عنوان کارخانه‌ای که بازیافت فلزات آهنی را ارائه می‌دهد ، درک می‌کنیم که چقدر این فلز در ساخت‌وساز حیاتی است و به لطف فرآیندهایمان، می‌توانیم تا 2000 تن فلز آهنی در هفته بازیافت کنیم. این به جلوگیری از استخراج مواد خام کمک می کند و یک جایگزین مفید برای حمایت از آینده ای پایدارتر ارائه می دهد.

اگرچه مزایای زیست محیطی فولاد کمک ایده آلی به تجارت ساختمانی می کند، این ماده همچنین مهارت مورد نیاز برای چندین کاربرد را فراهم می کند.

  • تیرها برای چارچوب های سازه ای در ساختمان ها
  • صفحات برای ساخت بزرگراه
  • ورق برای دیوارهای ساختمان تجاری
  • ورق برای سقف
  • سازه فولادی برای ساخت پل
    اینها تنها برخی از کاربردهای برجسته فولاد هستند، اما در عناصر ساختمانی جزئی مانند ابزارها و تجهیزات مکانیکی مورد نیاز برای ساخت و ساز نیز استفاده می شوند.

فروش رزین اصفهان

کاربرد آلومینیوم در ساخت و ساز

آلومینیوم بسیار سبک وزن است، اما بسیار بادوام است، که خواص ایده آلی برای مصالح ساختمانی است که نیاز به تکمیل سریع دارد. همچنین در مقایسه با مواد جایگزین، مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد، که باعث می شود تعمیر و نگهداری بسیار پایینی داشته باشد و طول عمر بیشتری را ارائه دهد. در نتیجه، ساختمان های فلزی مانند بیمارستان های مدرن، ساختمان های بلند، ادارات و انبارها به ندرت بدون آلومینیوم ساخته می شوند.

در Morecambe Metals، ما در بازیافت فلزات غیرآهنی تخصص داریم و آلومینیوم یکی از فلزاتی است که می توانیم دوباره پردازش کنیم. مانند فولاد، این فلز نیز پس از بازیافت کیفیت خود را حفظ می کند، که آن را به یک ماده بسیار سازگار با محیط زیست تبدیل می کند که از آسیب به زمین جلوگیری می کند.

آلومینیوم برای بسیاری از کاربردها در ساخت و ساز استفاده می شود. با این حال، برخلاف فولاد، مقاومت فوق‌العاده آن در برابر خوردگی، آن را برای کاربردهای در فضای باز که باید در برابر باران و آب و هوای مرطوب مانند:

  • قاب پنجره ها و درها
  • کرکره های غلتکی
  • روبناهای فراساحلی
  • امکانات استخر
  • ورق های سقف فلزی
  • روکش دیوار خارجی ساختمان
  • پنل های خورشیدی
  • پل های ایمنی و راه پله ها

پودر کربنات کلسیم در اصفهان

استفاده از آهن در ساختمان سازی

یکی دیگر از فلزات مورد استفاده در ساخت و ساز به دلیل دسترسی آماده، آهن است. این ماده ابتدا به‌جای ایجاد سازه‌ها به‌عنوان یک فلز تزئینی مورد استفاده قرار گرفت، اما اکنون با تکامل صنعت ساختمان، آهن کاربردهای زیادی دارد. این فلز به خودی خود بسیار نرم است و دستکاری و شکل دادن به آن را آسان می کند. با این حال، هنگامی که با عناصر دیگر مانند فولاد ترکیب می شود، می تواند آلیاژی قوی ارائه دهد که کاربردهای زیادی در طول ساخت و ساز ارائه می دهد.

پیش از این، آهن بیشتر برای سلاح هایی مانند شمشیر استفاده می شد، اما در زمان های اخیر از آن برای ساخت تعدادی ابزار و وسایل مورد استفاده در ساخت و ساز استفاده می شد. همچنین یک رسانای عالی است که به ساخت دکل ها و برج های الکتریکی کمک می کند. آهن همچنین یک فلز محبوب برای ساخت پل بوده است. اگر به خوبی نگهداری شود، یک ماده عالی ارائه می دهد، اما فولاد به دلیل مسائل خوردگی آهن، به یک ماده رایج تر تبدیل شده است.

فروش اکسید آهن در اصفهان 

متداول ترین کاربردهای این فلز به شرح زیر است:

ایجاد آلیاژ برای تولید فلزات قوی تر
تولید میله برای بهبود مقاومت سازه های بتنی
تولید پیچ، میخ و لولا برای یراق آلات
ساخت ابزار آلات برش، چکش و چاقو
کاربرد مس در ساخت و ساز
مس فلزی است که در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و قرن هاست که برای ساخت و ساز از آن استفاده می شود. به تنهایی، استحکام آن غیرقابل مقایسه است، زیرا حتی در آب و هوای سردتر، مواد ترک نمی‌خورند و آن را برای ساختمان‌هایی در آب و هوای سردتر ایده‌آل می‌کند. این فلز حتی به عنوان یک آلیاژ مخلوط می شود، می تواند فشار زیادی را تحمل کند و حتی پس از سال ها حضور در زیر زمین، اقلام ساخته شده از آلیاژ مس، مانند برنز، در شرایط تقریباً عالی یافت شده است.

بسیاری از سازه ها از مس ساخته شده اند که در برابر عناصر آزمایش زمان را پس داده است. با این حال، به دلیل ایجاد لایه‌های سولفات، این فلز ممکن است اغلب به رنگ سبز ظاهر شود، مانند مجسمه آزادی در نیویورک.

مس با توانایی مقاومت در برابر عناصر، توانایی مقاومت در برابر رشد باکتری ها و رسانایی، کاربردهای بسیار خوبی در ساخت و ساز دارد، مانند؛

سیستم های لوله کشی
سیستم های ناودانی
روکش خارجی
ویژگی های تزئینی بیرونی
سیستم های گرمایشی
با فرآیندهای بازیافت ضایعات فلزی خود ، می‌توانیم مقادیر زیادی مس را برای تولید مواد جدید بازیافت کنیم و به آینده پایدارتری در ساخت و ساز کمک کنیم.

شرکت صدارد فروش باریت اصفهان

بازیافت فلز برای صنایع ساختمانی

بازیافت فلز در صنعت ساخت و ساز حیاتی تر از هر چیز دیگری است. با تصویب طرح‌های جدیدی که هر سال تصویب می‌شود، عرضه مواد جدید باید سازگار باشد و با آسیب رساندن به محیط‌زیست معدن، تامین فلز نیازمند رویکرد پایدارتری است.

در Morecambe Metals، ما طیف وسیعی از خدمات ضایعات فلزی را برای تجارت ساخت و ساز ارائه می‌دهیم که فرآیند تولید مواد جدید با مصرف انرژی را تضمین می‌کند تا مجدداً در تجارت ساخت و ساز استفاده شود. ما حتی می توانیم در برچیدن صنعتی محل ها کمک کنیم. برای هرگونه سوال در مورد خدمات ما برای تجارت ساختمانی، می توانید به صورت آنلاین پرس و جو کنید و یکی از تیم ما با شما تماس خواهد گرفت.

فروش لیتوپن در صدارد 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button