پودر تالک در کشاورزی

پودر تالک در کشاورزی

پودر تالک در کشاورزی

اهمیت پودر تالک در صنعت کشاورزی :  در مقالات قبل راجع به این ماده بسیار صحبت کرده ایم ، تالک یکی از مهم‌ترین کانی‌های صنعتی است و یکی از رایج‌ترین مواد معدنی است که در طیف وسیعی از کاربردها و صنایع مختلف استفاده شده است.

پودر تالک ، این ماده معدنی در اکثر خانه های شهری در سراسر جهان استفاده می شود. استفاده از تالک از تمدن های دور در دوران باستان شناخته شده بود.

تالک دارای خواص فیزیکی و مکانیکی زیادی بود که به طور منحصر به فردی با فرمولاسیون کود و سایر فعالیت های کشاورزی مناسب است . شرکت تولید کننده مواد معدنی صدراد  تولید کننده و تامین کننده پیشرو پودر تالک برای کشاورزی است.

در سراسر جهان افراد زیادی ،  در صنعت کشاورزی مشغول به فعالیت هستند  و محصولات کشاورزی بسیاری در سراسر جهان صادر و وارد می شوند .

 

کاربرد پودر تالک در کشاورزی :

پودر تالک ماهیتی آبگریز دارد  که به این معنی  که آب را دفع می‌کند و در نتیجه از آن به عنوان یک ماده ضد چسبندگی در فرمولاسیون کودها استفاده می‌شود که از تشکیل توده‌ها و چسبندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.
یکی دیگر از مزایای مهم تالک که در صنعت کشاورزی استفاده می شود این است که طبیعتاً از نظر شیمیایی بی اثر است و با عناصر یا ترکیبات دیگر واکنش نشان نمی دهد و به دلیل این خاصیت به عنوان حامل برای خوراک دام، آفت کش ها و حشره کش ها استفاده می شود.
پودر تالک دارای ساختار لایه‌ای است که پوششی محکم روی سایر مواد در هر مخلوط معینی ایجاد می‌کند. از این رو پودر تالک به عنوان یک لغزنده عمل می کند و بی نظمی های سطحی مواد دیگر را می پوشاند و در نتیجه اصطکاک بین آنها را کاهش می دهد. بهبود حاصل در جریان پودر، پراکندگی مناسب کودها است.
یکی دیگر از روش های استفاده از پودر تالک در صنعت کشاورزی این است که به دلیل استحکام برشی کم به عنوان روان کننده جامد از آن استفاده می شود.

تالک یک عامل ضد لک ، عامل پراکنده کننده و روان کننده موثر است که به تغذیه حیوانات و گیاهان در کودها کمک می کند تا به روشی کارآمدتر عمل کنند و  در مکودهای  شیمیایی کشاورزی به عنوان یک حامل بی اثر ایده آل در نظر گرفته شده است.

پودر تالک همچنین به عنوان یک پوشش ضد چسب در تعدادی از محصولات غذایی از جمله آدامس، آبنبات ها و همچنین برای صیقل دادن برنج استفاده می شود. در تولید روغن زیتون، پودر تالک به عنوان کمک فرآوری باعث افزایش عملکرد و شفافیت روغن می شود.

هدف صدراد ارائه بهترین محصولات پودر تالک و سایر محصولات مثل باریت ، کربنات کلسیم ، اسید استئاریک ، لیتوپن ، دی اکسید تیتانیوم   است.

تالک نرم ترین ماده معدنی و هدیه مادر طبیعت است که به راحتی می تواند نیاز صنایع مختلف را برآورده کند.   بهترین کیفیت محصولات مواد معدنی را با قیمت های مقرون به صرفه و  رضایت بخش را از صدراد بخواهید .

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button