پودر تالک در پزشکی و محصولات آرایشی 

پودر تالک در پزشکی

پودر تالک در پزشکی و آرایشی

پودر تالک در پزشکی و محصولات آرایشی  استفاده از تالک یا عدم استفاده از تالک: آیا پرسیدن این سوال و دانستن پاسخ آن اهمیت دارد ؟

برای سفارش پودر تالک مرغوب جهت استفاده در صنایع با شماره تماس 09134440713 شرکت صدراد در ارتباط باشید.

سیلیکات منیزیم (MgSiO3) هنگام هیدراته شدن معمولاً “تالک” شناخته می شود.

در صنعت داروسازی ، از تالک در درجه اول به عنوان ماده محرک برای بهبود جریان پودر در فشرده سازی قرص استفاده می شود.

البته از تالک در صنایع محصولات مراقبت شخصی در پودر تالک به عنوان جاذب و توسط صنایع آرایشی در انواع دیگر پودرها و رژگونه نیز استفاده می شود.

این در صنایع غیر دارویی است که اولین بار نگرانی های ایمنی در مورد تالک بوجود آمده است.

از آنجا که تالک یک ماده معدنی است که به طور طبیعی استخراج می شود و از زمین استخراج می شود ، سوالات مکرر در مورد ایمنی آن و اینکه آیا در تالک  آلاینده های مضر مانند آزبست  وجود دارد.

آزبست نیز یک ماده معدنی سیلیکاتی است که به طور طبیعی وجود دارد ، اما با ساختار بلوری متفاوت است.

همچنین ، تالک و آزبست ممکن است در نزدیکی یکدیگر در زمین پیدا شوند. برخلاف تالک ، آزبست یک ماده سرطان زا شناخته شده است.

برخی از ادبیات علمی که به دهه 1960 برمی گردد ، ارتباط احتمالی بین استفاده از پودرهای تالک و وقوع سرطان تخمدان را نشان می دهد.

با این حال ، این مطالعات به طور قطعی چنین پیوندی را نشان نمی دهند ، یا اگر چنین پیوندی وجود داشته باشد ، چه عواملی خطر ممکن است دخیل باشند.

با این وجود ، سوالات مربوط به احتمال آلودگی تالک به آزبست از دهه 1970 مطرح شده است. تولیدکنندگان عمده تالک برای درجه دارویی و آرایشی کنترل خوبی را با استفاده از تکنیک های نمونه گیری هسته ای برای جلوگیری از این نوع آلودگی انجام می دهند.

یک مطالعه FDA که از سپتامبر 2009 تا سپتامبر 2010 بر روی تالک برای درجه آرایشی انجام شده است ، هیچ مدرکی از الیاف یا ساختارهای آزبست را در هیچ یک از نمونه های تالک برای  محصولات آرایشی حاوی تالک که در این مطالعه استفاده شده ، نشان نداده است.

با این حال ، به دلیل تعداد محدودی از نمونه های آزمایش شده ، FDA این نتایج را فقط آموزنده دانست. این مطالعه نتیجه نگرفت که احتمالاً تمام یا بیشتر محصولات آرایشی تالک یا تالک که در ایالات متحده به بازار عرضه شده اند ، عاری از آلودگی به آزبست هستند. بنابراین ، برای جلوگیری از آلودگی احتمالی تالک به آزبست ، ضروری است که همه تولید کنندگان تالک سایت های استخراج خود را با دقت انتخاب کرده و کنترل های نمونه برداری هسته ای خوبی را مانند سال های طولانی که تولیدکنندگان عمده مانند بهین صدراد از آن استفاده می کنند ، انجام دهند.

شواهد علمی فعلی همچنان تأیید ایمنی تالک با درجه دارویی است. استفاده مداوم از آن به عنوان ماده براق کننده در ساخت قرص نباید به عنوان تهدید بالقوه سلامتی در نظر گرفته شود ، اما شاید احترام سالم به تالک همیشه باید در ذهن فرمول ساز باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button