لیتوپون و نقاشی

لیتوپون و نقاشی

لیتوپون و نقاشی

لیتوپون مخلوطی  از باریم سولفات و روی سولفید است که از محلول حاوی این دو ماده رسوب کرده است. لیتوپون گستره‌ی رنگی متفاوتی از قرمز، سبز، زرد و سفید دارد که میزان و درصد روی سولفید نقش تعیین کننده‌ای در آن دارد و باتوجه به هدف تولیدی که وجود دارد درصد روی سولفید را مشخص می‌کنند.

سال‌های زیادی است که تلاش شده است روی سولفید، باریم سولفات، کلسیم و منیزیم سولفات و ترکیبات دیگر را جایگزین سرب در رنگدانه‌های سفید کنند. لیتوپون دارای ویژگی‌هایی است که باعث شده بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. لیتوپون درخشش سفید رنگ دارد و داری بافت مناسبی است و از استحکام مختصری برخوردار است اما از روی سولفید مقاوم‌تر است و می‌تواند با رنگدانه‌هایی که دارای سولفور هستند ترکیب شود.

لیتوپون به صورت گسترده‌ای با گرید پایین برای رنگ و لعاب در نقاشی استفاده می‌شود. یکی از دلایل مهمی که از آن در نقاشی‌ها استفاده می‌شود این است که با رزین و وارنیش ترکیب نمی‌شود و بدون تغییر باقی می‌ماند.

 لیتوپون می‌تواند یک پوشش اولیه سفید رنگ باشد و یک سطح مناسبی را برای نقاشی ایجاد کند. لیتوپون امروزه نسبت به هر رنگدانه‌ی دیگری کاربردهای گسترده‌تری دارد و در زیبا نشان دادن سطوح داخلی دیوار موثر است. در اغلب نقاشی‌های دیواری که رنگ سفید استفاده شده است حضور این رنگدانه با ترکیب روی سولفید با درصد بالایی وجود دارد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button