فرایند تولید مستربچ

فرایند تولید مستر بچ

فرآیند تولید مستربچ

فرایند تولید مستربچ که امروزه صنایع امروزی به پلاستیک نیاز دارند که طیف وسیعی از کیفیت های سفارشی را شامل می شود. به همین دلیل است که یک تولید کننده مستربچ با کیفیت بالا و قابل اعتماد در صنعت پلاستیک جزء لاینفک است.

در این مقاله ، ما درباره هنر و علم تولید مستربچ و اینکه تولید کننده اصلی در تولید مستربچ  به چه معناست ، بحث خواهیم کرد. برای هرگونه اطلاعات بیشتر باشرکت صدراد تماس حاصل نمایید.

 یک تعریف کلی از فرآیند تولید

مستربچ ها از مخلوط هایی ساخته می شوند که شامل افزودنی ها و رنگدانه های خاصی هستند. تولیدکنندگان پلاستیک از مستربچ برای افزایش کیفیت برخی از پلیمرهای خام یا رنگ آمیزی آنها به رنگ دلخواه خود استفاده می کنند.

توصیف فرآیند تولید مستربچ نسبتاً آسان است. برای ایجاد مستربچ ، تولید کننده مستربچ مواد خاصی را انتخاب می کند و آنها را در دمای بسیار بالا در رزین حامل گرم می کند – و سپس اجازه می دهد تا نتیجه خنک شود. پس از سرد شدن مستربچ ، تولیدکننده مستربچ آن را به صورت پلت خرد کرده و برای تحویل بسته بندی می کند.

پس از دریافت مستربچ توسط تولیدکننده پلاستیک ، آن را به پلیمر خام اضافه می کند ، به عنوان بخشی از فرآیندی که در نهایت محصول نهایی و قابل فروش را ایجاد می کند.

صدارد یکی از فروشندگان برجسته مستربچ است. مستربچ های این شرکت عبارتند از:

کمک پردازش (PPA) مستربچ: این مستربچ قابلیت پردازش طیف وسیعی از محصولات پلاستیکی از جمله لوله ، لوله و کابل را افزایش می دهد.
White Masterbatch: مستربچ سفید است. این مستربچ برای طیف وسیعی از صنایع که از پلاستیک روکش دار  استفاده می کنند ضروری است.
Black Masterbatch: تولید کننده مستربچ سیاه است. این مستربچ توسط بسیاری از تولیدکنندگان محصول استفاده می شود ، که محصولات سیاه رنگ را با طیف وسیعی از مشخصات توزیع می کنند-و مستربچ های مشکی با ویژگی های خاص و ارزش افزوده نیاز دارند.
مستربچ های رنگی: پلیمرهای ترموپلاستیک باید رنگی باشند و تولید کنندگان از مستربچ هایی با رنگ بندی خاص برای محصولات خود استفاده می کنند. تولید کنندگان  رنگی  مستربچ هایی را ایجاد می کند که فراتر از رنگ دقیق هستند-همچنین به الزامات خاص عملکرد محصول پایبند هستند.
مستربچ تثبیت کننده نور ماوراء بنفش : نور UV می تواند به پلاستیک آسیب برساند و طول عمر بسیاری از محصولات پلاستیکی را کوتاه کند. این مستربچ به محافظت از پلیمرها در برابر اثرات مضر نور ماوراء بنفش کمک می کند.
مستربچ ضد میکروبی : این مستربچ ها برای کاربردهایی با قوانین ضد میکروبی دقیق ، تماس با مواد غذایی و مقررات بیوسیدال تعیین شده اند. مستربچهای ضد میکروبی طوسف یا روی ، یون نقره یا مبتنی بر گوگرد هستند.

برای اختلاط رنگ و افزودنی با پایه پلیمری و تولید مستربچ از اکسترودر دو پیچه همسو گرد نیز استفاده می گردد.

این فرایند شامل: وزن کردن, وارد کردن خوراک, انتقال, ذوب کردن, پخش کردن و همگن کردن, خارج کردن گازهای مزاحم , فیلتر کردن و گرانول کردن می باشد.

اختلاط شامل ۴ مرحله است:

مرطوب کردن پیگمنت افزودنی و پرکننده
مخلوط کردن و پخش کردن پیگمنت و افزودنی در پلیمرپایه
توزیع پیگمنت,افزودنی و پرکننده در مذاب پلیمری
پایدار کردن این مخلوط و جلوگیری از گلوله یا کلوخه شدن

مطالب مرتبط :

کربنات کلسیم

باریت

تالک

اسید استئاریک

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button