دی اکسید تیتانیوم در رنگ

دی اکسید تیتانیوم در رنگ

دی اکسید تیتانیوم در رنگ

وقتی صحبت از دی اکسید تیتانیوم در رنگ در دنیای طراحی می شود ، هرگز نمی توان اهمیت رنگ را به اندازه کافی تأکید کرد و ایجاد رنگ های ماندگار روشن به مواد و رنگدانه های کلیدی نیاز دارد.

دی اکسید تیتانیوم نه تنها مهمترین رنگدانه در ایجاد رنگهای سفید و روشن است ، بلکه برای ایجاد بسیاری از رنگهای پاستلی نیز ضروری است. دی اکسید تیتانیوم تا حد زیادی در صنعت رنگ و جوهر برای زنده نگه داشتن رنگ استفاده می شود.

از سایه دیوارهای اتاق خواب ، گرفته تا رنگ هایی که با برندهای مورد علاقه خود ارتباط می دهیم ،  بخش مهمی از زندگی ما را نسبت به آنچه تصور می کنیم ، تشکیل می دهند.
قرنهاست که رنگهای مختلف تأثیر عمیقی بر خلق و خو و احساسات ما گذاشته اند و در زبان و درک ما نیز تاثیر دارند : “خنکی رنگ آبی ” ، “گرمی قرمز”. و به عنوان نمادهای مورد قبول در جهان اطراف ما (رنگ قرمز می تواند چندین معنا داشته باشد ، از جمله خطر یا رفاه ؛ بنفش و طلایی برای تجملات یا ثروت ، و سفید برای پاکی ، پاکیزگی و شروع جدید). ناگفته نماند که بدون رنگهای پر جنب و جوش در اطراف ما ، زندگی ملایم ، یکنواخت و کسل کننده خواهد بود.

مطالب مرتبط  :

کربنات کلسیم

تالک

باریت

اسید استئاریک

 

بیش از سفید درخشان

استانداردهای رنگ فقط یک لوکس نیستند. در طراحی و چاپ ، آنها برای اطمینان از قوام رنگ محصول نهایی – اعم از دیوار رنگ شده ، پوستر چاپی یا پارچه لباس – بسیار مهم است که سایه یا لحنی که مشتری انتظار دارد باشد. چه از طریق استانداردهای رنگ Pantone ، RAL (اروپایی) و چه بریتانیایی کار کنند ، آنها وجود دارند تا تضمین کنند که هر تن یا سایه رنگی واقعی ، پر جنب و جوش و ماندگار است.

اساس رنگ فوق العاده در صنایع رنگ و جوهر در رنگدانه های غنی و ماندگار آنها است. دی اکسید تیتانیم (TiO 2 ) از اوایل 20 استفاده هفتم قرن به عنوان قوی ترین، رنگدانه سفید درخشان ترین و مهمتر، به عنوان یک جایگزین غیر سمی سرب در رنگ سفید شده است .

با این حال ، دی اکسید تیتانیوم به دلیل ضریب شکست طبیعی آن در اکثر رنگهای دیگر نیز یافت می شود. همه رنگدانه ها نور را به درجات مختلف جذب و پراکنده می کنند – هرچه ضریب شکست یک ماده بیشتر باشد ، توانایی خم شدن و پراکندگی نور نیز بیشتر است و به آن درخشندگی و کیفیت و  جنب و جوش می بخشد.

مقدار TiO 2 دارای بالاترین ضریب شکست از هر ماده شناخته شده برای انسان – بالاتر حتی از الماس، بنابراین آن را علاوه بر آرزو به هر سایه رنگ یا تن زمانی که هدف برای بالاترین استانداردهای تطبیق رنگ است.

 

خاصیت پوشانندگی رنگ

وقتی صحبت از طراحی داخلی می شود ، رنگها نه تنها باید غنی و پر جنب و جوش باشند ، بلکه باید دارای کدورت (“قدرت پنهان کننده”) و طول عمر باشند.

دی اکسید تیتانیوم همچنین قدرت پنهان کنندگی بالایی را به رنگ می بخشد ، یعنی توانایی پوشاندن (یا مخفی کردن) بستر زیر آن . این کار را مثرتر از سایر رنگدانه های سفید پایه انجام می دهد ، بنابراین یک افزودنی حیاتی است تا از رنگ های داخلی در هر کجا که استفاده می شود اطمینان حاصل شود.

همچنین به دلیل مقاومت در برابر نور خورشید در رنگدانه ها ، به دلیل ویژگی های محافظتی و ماندگاری آن مشهور است. این تضمین می کند که وقتی رنگ های مورد علاقه ما از رنگ ها یا جوهرها استفاده می شود ، رنگ آنها محو یا خراب نمی شود.

در این مسیر  ، دی اکسید تیتانیوم به ما کمک می کند تا  رنگهای شادتر – روشن ، بادوام و بسیار جذاب داشته باشیم !

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button