فروش اسید استئاریک [ با کیفیت ] سفارش تا ارسال به صورت آنلاین فقط با یک تماس

باریت

در این صفحه می خوانید...

اسید استئاریک
خرید اسید استئاریک در شمع سازی
اسید استئاریک در شمع سازی
خرید اسید استئاریک در آرایشی
اسید استئاریک در لوازم آرایشی
اسید استئاریک در داروسازی
خرید اسید استئاریک در مواد غذایی
اسید استئاریک در مواد غذایی

فروش پودر اسید استئاریک در صدارد

برای اطلاع از قیمت خرید اسید استئاریک و دریافت اطلاعات و جزییات آن با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و سفارش خرید خود را ثبت کنید. اگر به دنبال اسید استئاریک مرغوب هستید، بهتر است از یک شرکت معتبر و قابل اعتماد تهیه کنید. چرا که کیفیت اسید استئاریک می‌تواند بر تاثیر واکنش‌ها و نتایج نهایی محصولات  تأثیرگذار باشد. همچنین لازم است به دقت دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های استفاده از این ترکیب شیمیایی را رعایت کنید تا از کیفیت، ایمنی و بهره‌وری بالایی برخوردار باشید. گروه صنعتی صدراد تولیدکننده و تامین کننده ی مواد شیمیایی و صنعتی از جمله فروش پودر اسید استئاریک، به بررسی ویژگی های این ماده و فرایند تولید آن پرداخته است. اسید استئاریک به عنوان متداول ترین اسید چرب دراز زنجیر که ماده ی شیمیایی آلی ست شناخته می شود و منبع آن چربی های گیاهی و حیوانی می باشد.
شرح مقادیر
فرمول C 18 H 36 O 2
نقطه ذوب 69.3 درجه سانتی گراد
جرم مولی 284.48 گرم بر مول
نقطه جوش 361 درجه سانتی گراد
چگالی 941 کیلوگرم بر متر مکعب

اسید استئاریک چیست ؟

اسید استئاریک اسید چرب اشباع شده ای ست که در منابع حیوانی و گیاهی موجود است و اسید چرب اشباع با یک زنجیره 18 کربنی است. این ماده جامد و مومی‌ شکل و با فرمول شیمیایی  C17H35CO2H شناخته می شود. ریشه نام اسید استئاریک از واژه یونانی “استئار” به معنی پیه است. نمک­‌ها و استرهای اسید استئاریک به عنوان استئارات مشهور هستند. این ماده به مانند استر خود یکی از رایج‌ترین اسیدهای چرب اشباع موجود در طبیعت است که از اسید پالمتیک تهیه می‌گردد. تری­‌گلیسیرید گرفته­‌شده از سه مولکول این ماده به عنوان استئارین شناخته می‌شود.

نحوه ی تولید پودر اسید استئاریک

برای خرید و تولید کردن پودر اسید استئاریک روغن و چربی را تحت فشار بسیار زیاد گرم می کنند، در واقع با اضافه کردن اسید به چربی های حیوانی به همراه آب در فشار و دمای بسیار زیاد اسید استئاریک تولید می شود و در پی این فرایند هیدرولیز تری گلیسیرید نیز اتفاق می افتد. اسید استئاریک از چربی­‌ها و روغن­‌ها و از طریق صابونی‌کردن تری­‌ گلیسیریدها با استفاده از آب داغ با دمای حدودا 100 درجه سانتی‌گراد‌ به دست می‌آید. سپس مواد حاصل از این فرایند تقطیر می­‌گردد. این ماده تجاری اغلب مخلوط اسیدهای استئاریک و پالمتیک است، هرچند اسید استئاریک تصفیه­‌شده نیز در بازار موجود است. این چربی در روغن ها و چربی ها با منشاء طبیعی یافت می شود و تحقیقات متعدد ثابت کرده است که پودر اسید استئاریک نسبت به سایر اسیدهای چرب اشباع شده ی دیگر مقدار کلسترول کمتری دارد و در نتیجه برای سلامتی انسان ضرر و زیان کمتری دارد. علاوه بر روش افزودن اسید به چربی های حیوانی برای تولید پودر اسید استئاریک با هیدروژنه کردن بعضی از روغن ها و چربی های گیاهی نیز می توان پودر اسید استئاریک تولید کرد. همچنین علاوه بر اسید استئاریک خالص و طبیعی، ترکیب تجاری این اسید از ترکیب اسید استئاریک و اسید پالمتیک نیز وجود دارد که حاوی مقدار کمی اولئیک اسید نیز می باشد. فروش پودر اسید استئاریک و محصولات دیگری نظیر باریت و لیتوپن و دی اکسید تیتانیوم از معتبرترین شرکت بهین تامین صدراد

ویژگی های اسید استئاریک

اسید چرب اشباع شده با نام اسید استئاریک که در صنایع بسیاری از جمله صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، نرم کننده ها، پاک کننده ها، صنعت نساجی، شمع سازی و در تولید برخی مکمل ها کاربرد دارد را می توان در ترکیبات مواد مورد استفاده در زندگی روزمره پیدا کرد. بسیاری کرم ها و شامپوها و داروهای مصرفی روزانه حاوی مقدار کمی پودر اسید استئاریک هستند. بنابراین می توان گفت این اسید از چربی های رایج و فراوان به حساب می آید. ویژگی فراوانی و در دسترس بودن، قیمت ارزان و کم خطر بودن اسید استئاریک از مزایای آن به شمار می آید. این ماده ظاهری با دانه های ریز و شکر مانند دارد و در برابر گرما، حرارت و رطوبت اکسید می شود. در حال حاضر شرکت صدراد بهین تامین معتبرترین تولیدکننده و تامین کننده ی اسید استئاریک و سایر مواد شیمیایی و صنعتی مشابه تالک و کربنات کلسیم است که این محصولات را با کیفیت درجه یک و فوق العاده به مصرف کنندگان عرضه می کند.

موارد کاربرد اسید استئاریک

خرید اسید استئاریک به منظور استفاده گسترده‌­ای از صنایع از صنایع ساده مثل آرایشی تا ابزارآلات پیچیده الکترونیکی کاربرد دارد. چرب‌ نگه داشتن سطوح خارجی: شرکت های مختلف با خرید پودر اسید استئاریک برای چرب‌ نگه داشتن سطح محصول تولیدی استفاده می کنندو برخی از صنایع از پودر اسید استئاریک به عنوان عامل جداسازی قطعه ریخته‌گری برای استخراج محصولات با کیفیت با استفاده از فرآیند ذوب کاربرد دارد. مواد سخت‌کننده: هنگامی که پودر اسید استئاریک با موم‌های نرم‌ تر نظیر پارافین ترکیب می‌شود با سرد شدن، باعث سخت تر شدن ترکیب مربوطه  می‌شود. در صنعت شمع‌سازی این موضوع ویژگی مفیدی محسوب می‌شود. فعال‌کننده: اسید استئاریک یک فعال‌کننده متداول مورد استفاده در واکنش‌های مختلف شیمیایی است چرا که به مولکول‌های کاتالیست کمک می‌کند تا یک واکنش عمومی را آغاز کنند. اسید استئاریک با اکسید روی در طول یک فرآیند ترکیب می‌شود و به عنوان یک فعال‌کننده عمل کرده یا  به عنوان یک روان‌کننده ثانویه استفاده می شود. روان‌کننده داخلی: اسید استئاریک به عنوان یک اسید چرب،  هم دارای عنصر قطبی و هم دارای عنصر غیرقطبی است. اسید استئاریک به کاهش ویسکوزیته در موارد تمرکز مواد در یک نقطه و بهبود خاصیت روان شدن محصول کمک می‌کند. این ماده همچنین به تثبیت پلیمرها نیز کمک می‌کند.

استفاده از اسید استئاریک به عنوان افزودنی مواد غذایی

یکی از دلایل خرید پودر اسید استئاریک که از واژه یونانی به معنای “چربی سخت” گرفته شده است ، از فراوانترین مواد در ترکیب مواد غذایی دنیای امروز است. اسیدهای چرب در وعده‌های غذایی معمول به مانند اسیدهای چرب آزاد جذب می­‌شوند. میزان سم بحرانی مربوط به اسید استئاریک بسیار پایین نشان داده شده است. مطابق با تحقیقات انجام‌شده در سال 2017 هیچ شواهدی مبنی بر اثرات سمی در دوزهای تا حداکثر  10 درصد در وعده­‌های غذایی وجود نداشته است. اسید استئاریک در کره کاکائو منابع عمده وجود اسید استئاریک در زنجیره غذایی شامل وجود آن در چربی شیر حدود 5٪ تا 15٪ اسید استئاریک و همچنین در گوشت، چربی کره کاکائو و کره از شیر است که می توانند حاوی 10٪ تا 35٪ اسید استئاریک باشند. به طور کلی در دانه ها و روغن های دریایی نیز به مقدار کم یافت می شود. با این حال، روغن های گرفته شده از دانه هایی مثل سویا و آفتابگردان نیز مقداری از این ماده را دارا می باشند. همچنین قسمت بزرگی از ترکیبات چربیهای گیاهی هیدروژنه و روغن های بدست آمده در روند تولید و مارگارین است. به طور کلی ، چربی اشباع به دلیل اثرات کلسترول و آتروژنیک برای بدن مضر شناخته شده است. بنابراین ، میزان توصیه شده مصرف چربی اشباع در رژیم غذایی کمتر از 10٪ کل چربی مصرفی روزانه تعیین شده است. براساس این واقعیت که مولکول اسید استئاریک با زنجیره بلند است ، شواهدی وجود دارد که تأثیر آن بر کلسترول بطور قابل توجهی با موادی با زنجیره کوتاه تر مانند اسید لوریک ، اسید میریستیک و اسید پالمیتیک متفاوت است.

اسید استئاریک در صابون­‌ها، مواد آرایشی و مواد شوینده

خرید اسید استئاریک نیز همانند تالک به منظور استفاده در محصولات آرایش و بهداشتی پزشکی استفاده می شود. که از آن اصولا در تولید مواد شوینده، صابون­‌ها و مواد آرایشی نظیر شامپوها و کرم­‌های اصلاح صورت مورد استفاده قرار می­‌گیرد. صابون­‌ها به طور مستقیم از این ماده ساخته نمی‌شوند، بلکه به صورت غیرمستقیم از طریق صابونی‌­سازی تری­‌گلیسیریدهای حاوی استرهای اسید استئاریک ساخته می­­‌شوند. استرهای این ماده همراه با اتیلن گلیکول، استئارات گلیکول و دی‌استئارات گلیکول برای تولید یک ماده مرواریدی در شامپوها، صابون‌ها و دیگر محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می‌­گیرد. پودر اسید استئاریک به محصول ذوب‌شده افزوده می‌­شوند و اجازه داده می­‌شود تا تحت شرایط کنترل­‌شده کریستالیزه شوند. مواد شوینده حاصل آمیدها و مشتقات چهارگانه آلکیل امونیوم و اسید استئاریک هستند. اسید استئاریک در محصولات شوینده

اسید استئاریک در روان­‌کننده‌­ها، نرم­‌کننده‌­ها و عامل­‌های روان­‌کننده

با توجه به بافت نرم نمک سدیم، که جزء اصلی صابون است، نمک­‌های دیگر نیز برای افزایش حالت روغنی مفید هستند. استئارات لیتیم یکی از اجزا مهم گریس است. نمک­‌های استئارات روی، کلسیم، کادمیوم و سرب برای نرم‌کردن PVC مورد استفاده قرار می­‌گیرند. خرید اسید استئاریک همراه با روغن کرچک برای افزایش حالت نرم­‌کنندگی در منسوجات آهار زده مورد استفاده قرار می­‌گیرد. این دو ماده حرارت داده می­‌شوند و با پتاس سوزآور و سود سوزآور ترکیب می­‌گردند. نمک­‌های مربوطه به شکلی رایج در روان­‌کننده ها در تولید تایر و لاستیک خودرو مورد استفاده قرار می­‌گیرند. اسید استاریک در محصولات آرایشی

سایر کاربردهای بازاری خرید اسید استئاریک

با توجه به ارزان بودن و بی‌خطر بودن از نظر شیمیایی، با خرید اسید استئاریک در کاربردهای بازاری دیگری نیز استفاده می گردد. به‌عنوان نمونه، می­‌توان از اسید استئاریک برای انجام ریخته­‌گری برای ساختن یک قالب خاک رس اصل استفاده نمود. برای این کاربرد، پودر اسید استئاریک در آب مخلوط می­‌گردد و سوسپانس به دست آمده بر روی سطح مالیده می­‌شود که پس از ریخته ­گری به آسانی جدا می­‌گردد. این ماده با کلسیم موجود در گچ برای تشکیل لایه نازک از استئارات کلسیم ترکیب می‌­گردد که به‌عنوان یک عامل روان­‌کننده عمل می­‌کند. در صورت واکنش اسید استئاریک با روی، استئارات روی تشکیل می­‌شود که به‌عنوان یک روان­‌ کننده در ساختن ورق بازی برای حصول اطمینان از حرکت روان کارت ­‌ها به هنگام بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده یک روان‌ کننده رایج در طول مدت زمان قالب ­‌گیری تزریقی و پرس ­‌کاری پودرهای سرامیک است. همچنین به‌عنوان یک آزاد کننده قالب برای لاتکس فوم که در قالب‌های سنگی پخته می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسید استئاریک به‌عنوان یک افزودنی لایه منفی در تولید باطری­‌های سرب ـ اسید مورد استفاده قرار می­‌گیرد. اسیدهای چرب از قدیم الایام در شمع­‌سازی مورد استفاده قرار می گرفتند. اسید استئاریک همراه با شکر ساده یا شربت ذرت به‌عنوان یک سخت­‌کننده در آب­‌نبات ­‌ها مورد استفاده قرار می­‌گیرد. در آتش­‌بازی­‌ها، این ماده اغلب برای پوشش دادن پودرهای فلزی نظیر آلومینیوم و آهن مورد استفاده قرار می­‌گیرد. این امر باعث جلوگیری از اکسیداسیون می­‌گردد که اجازه می­‌دهد تا این ترکیبات برای یک دوره زمانی طولانی­‌تر ماندگاری داشته باشند.

فواید اسید استئاریک و پاسخ به سوالاتی در این مورد

  1. پاک کننده و روان کننده طبیعی پوست است:

در واقع اسید استئاریک چه کاری با پوست انجام می دهد؟ به از بین بردن آلودگی ها، باکتری ها و سایر مواد از سطح پوست کمک می کند. همچنین به محصولات مراقبتی پوست بدن حالت کرمی و مومی شکل می دهد. با محافظت از سطح پوست در برابر از دست دادن آب و ایجاد یک مانع محافظ مومی، رطوبت را در پوست نگه میدارد و مانع از خشکی پوست می شود در حقیقت، وجود آن تا حدی باعث بالابردن اثرات آبرسانی و مرطوب کنندگی می شود.

آیا اسید استئاریک منافذ پوستی را مسدود می کند؟

خیر حتی اگر اسید چرب باشد نیز این اتفاق نمی افتد در حقیقت، می تواند به پاکسازی منافذ چربی اضافی پوست و آبرسانی و متعادل سازی چربی پوست و حذف موادی که باعث به وجود آمدن جوش های سرسیاه می شوند کمک کند که این امکان به دلیل توانایی چربی زدایی اسید استئاریک است و به لطف اثرات چربی زدایی بر روی چربی های اضافی پوست موثر است.

آیا اگر پوست حساسی دارید ، برای پوست مضر است؟

اسید استئاریک ماده ای کاملا ایمن است ، حتی برای پوست های دارای چین و چروک و آفتاب افتاب سوختگی. با این حال ، همیشه این احتمال وجود دارد که کسی حساسیت داشته باشد ، بنابراین در ابتدا برای استفاده از هر محصولی به میزان کم شروع کنید تا واکنش پوست را آزمایش کنید.
  1. عامل سورفکتانت است

یک عامل سورفکتانت یا عامل فعال سطحی باعث کاهش تنش بین دو ماده می شود. یکی از مهمترین مزایای اسید استئاریک توانایی آن در کمک به ایجاد سهولت ترکیب آب و روغن در ترکیبات شیمیایی و صنعتی است.

آیا اسید استئاریک در آب قابل حل شدن است؟

تقریباً محلول در آب نیست اما تا حدی در الکل حل می شود. از همه مهمتر، به کاهش کشش سطحی روغن کمک می کند ، و باعث می شود بتواند بهتر با آب ترکیب شود ، بنابراین با استفاده از این ماده آلودگی ها از پوست ، مو و غیره کاملاً پاک می شود. سایر ناخالصی هایی که روی پوست و سایر سطوح شما هست نیز پاکسازی می شود .
  1. امولسیون کننده طبیعی

برای جلوگیری از جدا شدن مواد موجود در انواع مختلف محصولات / فرمول ها استفاده می شود. این ماده برای غلظت / سفت شدن فرمول ها و اتصال شیمیایی مواد به یکدیگر استفاده می شود تا از هم جدا نشوند و به لایه های جداگانه مایع و روغنی تبدیل شوند. که این امر باعث طولانی شدن مدت ماندگاری  و محصولات مانند لوسیون ها، مواد آرایشی، نرم کننده ها و غیره می شود.به همین دلیل در مکمل ها مانند استئارات منیزیم نیز استفاده می گردد.

نتیجه گیری :

  •  اسید استئاریک یک اسید چرب طبیعی است که به صورت یک ماده مومی ، سفید و یا  زرد ظاهر می شود. این ماده غالباً از چربیهای حیوانی ، از جمله پیه و روغن چربی ،  تهیه می شود.
  •  دلیل خرید اسید استئاریک چه کاربردهایی است؟ این یک افزودنی رایج در صابون ها ، پاک کننده ها ، لوسیون ها و محصولات مراقبت از مو و همچنین پاک کننده های خانه ، شمع و پلاستیک است.
  • از مزایای آن می توان به تمیز کردن طبیعی پوست ، شفاف سازی پوست و مو و مواد امولسیون کننده در محصولات و مکمل ها اشاره کرد.
  • آیا بی خطر است؟ عوارض جانبی آن نادر است ، زیرا این اسید چرب به طور طبیعی در داخل بدن انسان وجود دارد.
  • مصرف آن از منابع غذایی برای سلامتی قلب مضر به نظر نمی رسد و حتی ممکن است فوایدی داشته باشد ، مانند کاهش سطح کلسترول.

اسید استئاریک

استئاریک اسید چگونه ساخته می شود؟

اسید استئاریک یک اسید چرب است که معمولاً از طریق هیدرولیز چربی ها و روغنهای حیوانی و گیاهی معمول تولید می شود و به دنبال آن از  (تقطیر یا تبلور) اسیدهای چرب حاصله ایجاد می شود. روشهای فشار ، اسیدهای چرب غیر اشباع مایع را از اسیدهای چرب اشباع جامد جدا می کند.

استئاریک اسید مورد استفاده در لوازم آرایشی معمولاً دو یا سه بار فشار داده می شود و در نتیجه غلظت های متفاوتی ایجاد می شود. استئاریک های درجه زیبایی معمولاً مخلوطی از اسیدهای چرب هستند ، بسته به نحوه تولید و محل تولید آنها اغلب با اسید پالمیتیک ترکیب می شوند  چندین درجه اسید استئاریک به صورت تجاری موجود است.

موارد استفاده از اسید استئاریک

استئاریک اسید یک امولسیفایر ، نرم کننده و روان کننده است که می تواند پوست را نرم کرده و از جدا شدن محصولات جلوگیری کند. اسید استئاریک در صدها محصول مراقبت شخصی از جمله مرطوب کننده ، ضد آفتاب ، آرایش ، صابون و لوسیون بچه استفاده می شود.  همچنین در چسب ها ، روان کننده ها ، محصولات لباسشویی و محصولات کاغذی استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که این ماده ممکن است به بهبود سوختگی کمک کند.

ایمنی اسید استئاریک

این ماده را در استانداردهای کیفیت مراقبت از بدن قابل قبول می داند و مطالعات نشان می دهد که این ماده تحریک کننده پوست نیست. اسید استئاریک را برای استفاده در لوازم آرایشی بی خطر دانسته اند  . همچنین به طور کلی به عنوان یک ماده ایمن شناخته می شود

5/5 - (117 امتیاز)

12 پاسخ

    1. بله با شماره تماس های سایت لطفا تماس بگیرید تا کارشناسان ما پاسخگو باشند

    2. بله برای مشاوره خرید پودر اسید استئاریک لطفا با این شماره تماس بگیرید
      09134440713 – 09134440513

  1. سلام وقت بخیر. اسید استئاریک چه برندی دارین. و حداقل میزان سفارش چقدر هست.

    1. سلام ممنون از شما لطفا برای کسب اطلاعات با شماره های 09134440713 – 09134440513 تماس بگیرید.

    1. سلاام بله اسید استئاریک موجود در صدراد بهین تامین قابل استفاده در تمامی صنایع است

  2. پودر اسید استئاریک رو من خریداری کردم از شما کیفیتتون عالی بود

  3. من میخواستم اسید استئاریک برای شمع سازی رو ثبت سفارش کنم ایا دارید شما ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button