اسید استئاریک در شمع سازی

اسید استئاریک در شمع سازی

اسید استئاریک در شمع سازی

در این مقاله در مورد کاربرد اسید استاریک در شمع سازی صحبت می کنیم به ندرت کلمه “اسید” را می شنویم بدون اینکه به طور خودکار “چیزی خطرناک در ذهن ما نیاید”  اما در مورد اسید استئاریک چنین نیست.

برای اطلاع از قیمت اسید استئاریک با شماره کارشناس ما 09134440713 تماس حاصل نمایید تا راهنمایی کامل و قیمت به روز را به شما ارائه دهند.

اسید استئاریک از طریق هیدرولیز چربی‌ها و روغن‌های حیوانی یا گیاهی معمولی تولید می‌شود. به واسطه فرایندهای فشرده شدن، اسیدهای چرب غیراشباع مایع از اسیدهای چرب اشباع جامد جدا می‌شوند.

پس از آن، اسید استئاریک خام تکه‌تکه و در نتیجه گریدهای مختلف شیمیایی اسید استئاریک ایجاد می‌شود. تعداد مراتبی که اسید استئاریک فشرده می‌شود تعیین‌کننده گریدهای مختلف می‌شود. یکی از پیش‌روترین حوزه‌هایی که از اسید استئاریک استفاده می‌کنند حوزه شمع‌سازی است.

از اسید استئاریک در شمع سازی استفاده می شود تا مقاومت شمع ها را بیشتر کند یا از ذوب شدن سریع آن ها جلوگیری کند. به همین دلیل ، اغلب در شمع های ستونی استفاده می شود. همچنین برای شفاف سازی بیشتر موم شفاف ، افزایش زمان سوختن و حفظ عطر استفاده می شود.

اسید استئاریک در حال حاضر یکی از پرمصرف‌ترین مواد اولئوشیمیایی است. اسید استئاریک یک ماده جامد کریستالی است که عموما به رنگ سفید وجود دارد. این اسید می‌تواند بدون بو یا همراه با بوی اندکی باشد.

اسید استئاریک فواید مختلفی در زمینه صنایع شمع‌سازی دارد.

اسید استئاریک ماده‌ای است که به عنوان پایه‌ای برای بسیاری از محصولات عمل می‌کند. این ماده همچنین به دلیل ویژگی‌هایی نظیر روان‌کنندگی، نرم‌کنندگی و امولسیون‌کنندگی، به عنوان یکی از اجزا رایج در طیفی از محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسید استئاریک به عنوان یک تثبیت‌کننده و نرم‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نقش اسید استئاریک در شمع سازی چیست؟

شمع‌های مومی پارافینی متداول موجود در بازار شکننده‌اند زیرا موم به سرعت ذوب می‌شود. یکی از ضروری‌ترین خواص اسید استئاریک در شمع سازی برای آن که بتواند به عنوان یک سخت‌کننده عمل کند، ظرفیت آن است.

وقتی اسید استئاریک با موم پارفین ترکیب می‌شود، آن را سخت می‌کند. هر چه موم بیشتر عمر کند، سخت‌تر می‌شود. بر اساس مطالعات و تکنیک‌های متعدد، زمانی که اسید استئاریک با موم پارافین ترکیب می‌شود، شمعی بادوام تولید می‌شود.

 

چه جایگزین‌هایی برای اسید استئاریک در شمع سازی وجود دارد؟

هیچ جایگزین دیگری برای اسید استئاریک در صنعت شمع‌سازی وجود ندارد. موم‌ها و روغن‌های مصنوعی بر کیفیت کلی سوختن شمع تاثیرگذارند. به عبارت دیگر، اسید استئاریک عمر محصول را افزایش می‌دهد بدون آن که بر کیفیت سوختن آن اثری داشته باشد.

گریدی از اسید استئاریک که در صنعت شمع‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد از موم‌ها و روغن‌های مصنوعی ارزان‌ترند.

 

دیگر مزایای فوق‌العاده استفاده از اسید استئاریک در ساخت شمع

اسید استئاریک گرید شمع‌سازی سه بار فشرده‌شده نقشی حیاتی در تولید شمع دارد. این اسید به تولید شمع‌های ایستاده و فرار که سوختن طولانی مدت دارند کمک می‌کند. دیگر مزایای این ماده عبارتند از:

1- جداشدن از قالب

اسید استئاریک در شمع سازی همچنین برای خارج شدن موم از قالب مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که اسید استئاریک به موم اضافه می‌شود، در زمان خنک شدن ترکیب مربوطه، اندازه آن کوچک می‌شود. این امر منجر می‌شود تا محصول نهایی به راحتی از قالب جدا شود. اسید استئاریک به خوبی با موم ذوب‌شده ترکیب می‌شود و جداشدن شمع از قالب را امکان‌پذیر می‌سازد.

2- تشدید رنگ

استفاده از مقدار مشخصی از اسید استئاریک در شمع سازی رنگ بسیار درخشانی را به کلیت ظاهر و رنگ شمع می‌بخشد. با آزمایش نسبت‌های مختلف اسید استئاریک و پارافین دامنه‌های مختلف رنگی حاصل می‌شود. این موضوع به تولیدکنندگان شمع در زمینه ساختن شمع‌های مختلف با رنگ‌های متنوع کمک می‌کند.

3- افزایش نقطه ذوب موم پارافین

زمانی که اسید استئاریک به شمع افزوده می‌شود، باعث افزایش نقطه ذوب موم پارافین می‌شود. نقطه ذوب کل تا 80 درجه سانتیگراد بالا می‌رود و در نتیجه شمعی به دست می‌آید که برای مدت طولانی می‌سوزد. همچنین شعله ایجادشده محکم و تزلزل‌‌ناپذیر می‌شود.

4-شعله تمیز و بدون دوده

شمع‌های تولیدشده با اسید استئاریک شعله‌های تمیز و بدون دوده‌ای تولید می‌کنند. شمع‌ها همچنین مسیرهای دود کمتری تولید می‌کنند که در نتیجه شمع تمیزتر و یکنواخت‌تری به دست می‌دهد.

5-شمع‌های سخت و ثابت

اسید استئاریک در شمع سازی به شمع استحکام می‌بخشد و باعث می‌شود تا دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به شمع‌های موم پارافین شکننده داشته باشد.

 

چگونه از اسید استئاریک در شمع سازی استفاده می شود؟

مراحل ساخت شمع‌های بادوام و کامل به کمک اسید استئاریک کاملا ساده است. برای شروع، شما باید نوع موم مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس اسید استئاریک پرک (فلسی) را ذوب کرده و با موم مربوطه مخلوط نمایید.

مقادیر مختلفی از اسید استئاریک را می‌توان برای مخلوط کردن با موم، بسته به آن که برای شما چه میزانی مقدار بهینه خواهد بود، در نظر گرفت، ولی پیشنهاد می‌شود بین 3 تا 6 قاشق غذا‌خوری از اسید را به هر پوند از مومی که می‌خواهید سخت‌تر کنید اضافه نمایید.

اسید را بین 140 تا 160 درجه حرارت دهید و هم‌زمان نیز خوب هم بزنید. به مثابه آن که به طور کامل ذوب شد، زمان مناسب برای مخلوط کردن با موم انتخابی شماست. این اقدام باعث می‌شود شمع‌های تولیدی شما دوام قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کنند و مزیت زمان بالاتر احتراق و ماندگاری بیشتر عطر را به دست آورند.

هم زمان با مخلوط کردن، نوع قالبی را که قرار است محلول شمع مذاب را درون آن بریزید، در نظر داشته باشید. نکته‌ای که در به کار بردن اسید استئاریک باید در نظر داشته باشید این است که از استفاده از آن با قالب‌های لاتکس اجتناب کنید، زیرا اسید استئاریک برای لاستیک خوب نیست. برای قالب‌های لاتکس، از یک ماده افزودنی به نام وایبر می‌توان به طور ایمن استفاده کرد که همان اثربخشی اسید را دارد.

استفاده از اسید استئاریک در شمع سازی باعث بهبود چشمگیر خاصیت سوزش آنها می شود. اسید استئاریک در شمع سازی در بسیاری از مراحل ساخت شمع نقشی اساسی دارد که شمع های دیر سوزتر ، و شمع های شناور و ستونی  با کیفیت بالا را تولید می کند. مزایای این افزودنی را که در زیر ذکر شده است مشاهده کنید:

برای اطلاع از قیمت کربنات کلسیم ، تالک و  لیتوپن با شرکت صدراد در تماس باشید .

1.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button