اسید استئاریک برای مو

اسید استئاریک برای مو

اسید استئاریک برای مو

اسید استئاریک برای مو شاید اسم اسید برای شما به عنوان ماده ای خطرناک باشد اما  4 نوع اسید مثل اسید استئاریک وجود دارند که برای موهای شما عالی هستند

اسیدها ممکن است فوراً مانند موادی به نظر نرسند که دوست داشته باشید  موهایتان را با آن آغشته کنید ، اما اسیدها در واقع در بسیاری از روغن‌های مرطوب‌کننده‌ای یافت می‌شوند که مجعدها ، کویل‌ها و مواج‌ها دوست دارند از آنها استفاده کنند. بیایید در مورد چند اسیدی که به رطوبت مورد نیاز موهای ما کمک می کنند و اینکه در کدام روغن ها می توانید آنها را پیدا کنید، آشنا شویم.

 

اسید پالمیتیک

اسید پالمیتیک یکی از رایج ترین اسیدهای چرب است که هم در حیوانات و هم در گیاهان یافت می شود. این ماده عمدتاً در روغن درختان خرما یافت می‌شود و اغلب در شوینده‌ها، صابون‌ها و محصولات پاک‌کننده به عنوان سورفکتانت استفاده می‌شود.

با این وجود ، اغلب در محصولات زیبایی و آرایشی به دلیل خواص متنوعی که دارد استفاده می شود. خاصیت نرم کنندگی اسید پالمتیک برای پخش پذیری در همه سطوح عالی است تا سطح مو را بدون احساس چربی یا چسبندگی نرم کند.

  • در روغن نخل، روغن نارگیل و روغن آووکادو یافت می شود
  • می تواند به عنوان یک عامل پاک کننده (شوینده) استفاده شود. اما می تواند خشک شود
  • به عنوان نرم کننده (نرم کننده) در مرطوب کننده ها استفاده می شود
  • رایج ترین اسید چرب اشباع شده است

مطالب مرتبط   :

کربنات کلسیم

تالک

باریت

اسید استئاریک

لیتوپن 

دی اکسید تیتانیوم 

 

اسید استئاریک برای مو

این اسید چرب بی بو ، بی رنگ و موم مانند معمولا در سبزیجات و چربی های حیوانی یافت می شود. این جامد مومی شکل نام خود را از کلمه یونانی steatos گرفته است که به معنای پیه است. اسید استئاریک از کربوهیدرات ها تولید می شود و به عنوان یک عامل امولسیون کننده ایده آل است و برای محصولات مو برای پوشاندن ، حالت دادن و محافظت از ساقه مو بدون کدر کردن یا سنگین کردن آن عالی است.

اسیدهای استئاریک و پالمیتیک هر دو توسط مصریان باستان به عنوان ژل برای نگه داشتن موهای مصری ها به سبک های پیچیده استفاده می شد. باستان شناسان در طی مطالعاتی که بر روی مومیایی ها انجام شده است، این حقیقت را دریافته اند. بیشتر گیاهان و دانه هایی که سرشار از اسید استئاریک هستند در مصر و روم باستان برای اهداف دارویی استفاده می شدند.

  • در روغن نارگیل، روغن بادام مرطوب، روغن بائوباب و روغن هسته انگور یافت می شود، اما می تواند از حیوانات نیز به دست آید.
  • عامل پاک کننده عالی
  • خاصیت ضخیم کنندگی خوبی دارد
  • بر روی پوست احساس نرمی و مومی شدن می کند
  • در دوزهای بالا می تواند تحریک کننده باشد

اسید فرولیک

این آنتی اکسیدان گیاهی در گندم، برنج، بادام زمینی، پرتقال و حتی سیب یافت می شود. این نام که به وفور در قهوه نیز یافت می شود، از کلمه یونانی به معنای “کسی که پژمرده نمی شود” گرفته شده است. اسید فرولیک خواص آنتی اکسیدانی و محافظتی در برابر نور خورشید را برای پوست فراهم می کند. یک مطالعه ایتالیایی در سال 2004 نشان داد که اسید فرولیک به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی تر از ویتامین های C، E و بتاکاروتن است.

  • در روغن سبوس برنج و سایر گیاهان یافت می شود
  • تولید کلاژن را افزایش می دهد (به خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند)
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی (با رادیکال های آزاد مبارزه می کند)
  • دارای خواص “ضد پیری” است

اسید آراشیدیک

اسید آراشیدیک که به نام ایکوزانوئیک اسید نیز شناخته می شود، یک اسید چرب اشباع شده است که حاوی 20 اتم کربن در یک زنجیره مستقیم است و در روغن بادام زمینی، کره و سایر چربی ها یافت می شود. گوسمن اولین بار در سال 1854 اسید آراشیدیک را در روغن بادام زمینی کشف کرد. بادام زمینی دانه ی Arachis hypogea است که نام آن از آن گرفته شده است. در روان کننده ها، گریس ها، پلاستیک ها و واکس ها استفاده شده است.

در روغن بادام زمینی و روغن ماهی یافت می شود
به عنوان نرم کننده، غلیظ کننده و امولسیفایر استفاده می شود

 

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button