اسید استئاریک در صنایع آرایشی

اسید استئاریک در صنایع آرایشی

همه ما از اسید استئاریک در زندگی خود استفاده کرده ایم ، البته بدون اینکه در مورد آن چیزی بدانیم.اسید استئاریک ، ماده ای است که در صنایع آرایشی – بهداشتی برای ساخت محصولات مراقبت از پوست و مو مانند صابون و شامپو مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید استئاریک اصفهان ، که به عنوان اسید اکتادکانوئیک نیز شناخته می شود ، هم از چربی های حیوانی و هم از روغن های گیاهی حاصل می شود.استئاریک اسید یک اسید چرب اشباع شده با زنجیره 18 کربن است که در انواع مواد آرایشی و محصولات مراقبت شخصی به عنوان یک ماده معطر ، سورفاکتانت و امولسیون کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید استئاریک اصفهان

سورفاکتانت ها ، روغن ، خاک و سایر ناخالصی هایی را که در طول روز روی پوست شما جمع شده اند ، جذب کرده و با شستشو از بین می برند.به دلیل این خاصیت ، اسید استئاریک در بسیاری از پاک کننده ها و مواد شستشوی بدن وجود دارد.

اسید استئاریک برای پوست مفید است.علاوه بر عملکرد آن به عنوان یک سورفاکتانت برای شستشوی روغن و کثیفی اضافی پوست ، اسید استئاریک همچنین به عنوان نرم کننده عمل می کند.

اسید استئاریک در اصفهان ، برای تولید محصولاتی مانند پمادها ، لوسیون ها ، نرم کننده ها ، صابون ، شامپو و غیره استفاده می شود و در صورت استفاده در مرطوب کننده یا پماد روی پوست ، به ایجاد احساس خنک کننده کمک می کند.از اسید استئاریک برای سفت شدن و ضخیم شدن محصولاتی مانند صابون استفاده می شود.مقداری اسید استئاریک در شامپوها ، به نرم شدن موها کمک کرده و آن را براق و سبک می کند.

کاربرد اسید استئاریک

لوسیون ها و مرطوب کننده ها حاوی اسید استئاریک هستند.استفاده از اسید استئاریک در لوسیون ها و کرم ها ضروری است زیرا به افزودن ضخامت در محصول کمک می کند.اگر برچسب های کرم و مرطوب کننده های صورت را با دقت بررسی کنید ، می توانید بخوانید که حاوی اسید استئاریک است.

کاربرد اسید استئاریک فقط به موارد ذکر شده در این مقاله ختم نمی شود.جهت اطلاع از دیگر موارد استفاده از اسید استئاریک سایر مقالات این سایت را مطالعه کنید.

Rate this post

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button