چهار ماده معدنی کلید آینده انرژی پیشرفته

چهار ماده معدنی کلید آینده انرژی پیشرفته

چهار ماده معدنی کلید آینده انرژی پیشرفته

تقاضای جهانی برای مواد معدنی به طور تصاعدی در حال افزایش است زیرا دولت ها متعهد به پیشرفت فناوری های انرژی هستند که قادر به مقابله با چالش آب و هوا است. وسایل نقلیه الکتریکی (EV) ، آرایه های خورشیدی ، توربین های بادی و خطوط انتقال همگی تقاضا را بیشتر و سریعتر از همیشه افزایش می دهند.

اکنون چهار ماده معدنی که در آینده نقش به سزایی را بازی خواهند کرد نام میبریم :

1-مس

مس یک عنصر غیر قابل تعویض برای فناوری پیشرفته انرژی از جمله وسایل نقلیه الکتریکی (EV) ، توربین های بادی و پنل های خورشیدی است. به گفته آژانس بین المللی انرژی اتمی ، این مس  است که شریان ها و رگ های جهان را تأمین می کند ، که تقاضا برای آن در سال های آینده دو برابر خواهد شد .

یک توربین بادی تنها به 4.7 تن مس نیاز دارد و انتظار می رود رشد باد در ساحل تقریباً 40 درصد از تقاضای مس در آینده را تشکیل دهد. با پیشرفت فناوری خورشیدی ، آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد که انرژی خورشیدی تا سال 2040 به 68 برابر مس مورد نیاز خود برسد.

مطالب مرتبط   :

دی اکسید تیتانیوم

کربنات کلسیم

تالک

باریت

اسید استئاریک

2-لیتیوم

لیتیوم برای تولید باتری های لیتیوم یونی مورد استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی ها ضروری است. آنقدر ضروری است که تا سال 2040 ، تقاضای لیتیوم می تواند بیش از 40 برابر آنچه امروز است افزایش یابد. با وجود برآورد 7.9 میلیون تن لیتیوم در خاک تقریبا 87 درصد از کل لیتیوم از استرالیا ، شیلی و چین تامین می شود. ایالات متحده در حال حاضر تنها یک معدن لیتیوم در مقیاس بزرگ ، در نوادا دارد.

 

3-آنتیموان

در حالی که اهمیت نقش آن در فناوری های مختلف به اندازه مس و لیتیوم شناخته نشده است ، آنتیموان یکی از مهمترین ورودی ها برای پیشرفت اقتصادی و کاربردهای آینده انرژی ما است.

این ماده معدنی حیاتی در همه چیز از باتری های EV ، توربین های بادی و پنل های خورشیدی گرفته تا تراشه های نیمه هادی ، صفحه نمایش آیفون و پنجره های کم مصرف کاربرد دارد.

از سال 2020 ، ایالات متحده تولیدکنندگان داخلی آنتیموان را به میزان صفر داشت ، در حالی که چین و روسیه بر بازار جهانی تسلط داشتند.

 

4-تلوریم

یکی دیگر از قهرمانان فناوری های پیشرفته انرژی تلوریم است که برای صفحات خورشیدی ضروری است. این ماده معدنی کمیاب برای تغذیه تراشه های نیمه هادی استفاده می شود و یک عنصر کلیدی در سلول های فتوولتائیک خورشیدی است که نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل می کند.

در سراسر ایالات متحده ، شرکتهای معدنی از نوآوری برای ارائه کارآمدتر و پایدارتر مواد معدنی استفاده می کنند ، اما توانایی آنها در برآوردن نیازهای معدنی سرسام آور ما توسط یک محیط قانونگذاری که با زمانبندی های سنگین مجاز و تهدید هزینه های اضافی مشخص شده است ، کاهش می یابد.

برای مقابله با چالش آب و هوایی و تامین زنجیره تامین مواد معدنی ، سیاست گذاران باید سیاست های درستی را برای تشویق سرمایه گذاری در مواد معدنی و منابع آمریکاجهانی اتخاذ کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button