مواد معدنی مهم برای بدن

مواد معدنی مهم برای سلامتی

انواع مواد معدنی مهم برای بدن انسان

مواد معدنی مهم برای بدن را می توان به دو نوع تقسیم کرد: مواد معدنی کلان و مواد معدنی خرد.  همچنین گاهی اوقات به عنوان مواد معدنی اصلی و مواد معدنی جزئی  شناخته می شوند.

 

مواد معدنی کلان عبارتند از:

  • کلسیم
  • فسفر
  • منیزیم
  • سدیم
  • کلرید
  • پتاسیم
  • گوگرد

مواد معدنی کلان ، به ویژه کلسیم و فسفر ، تمایل به نقش ساختاری در بدن دارند.

بدن به بیش از 100 میلی گرم در روز از هر ماده معدنی کلان نیاز دارد. این ممکن است مقدار زیادی به نظر برسد ، اما می توان با در نظر گرفتن وزن یک اسکناس 1000 میلی گرم ، آن را در نظر گرفت.

کلسیم

بیشتر کلسیم بدن برای استحکام استخوان ها و دندان ها استفاده می شود. مقداری کلسیم نیز برای تنظیم ضربان قلب همراه با سایر عملکردهای عضلانی مورد نیاز است. کلسیم همچنین در سایر عملکردهای متابولیکی مانند انتقال عصب و سیگنالینگ درون سلولی استفاده می شود.کربنات کلسیم منبع تامین کلسیم در خارج از بدن به شکل دارو است .

بزرگسالان به 700 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. این باید بتواند در رژیم غذایی سالم مصرف شود. لبنیات و برخی سبزیجات برگ سبز (نه اسفناج) سرشار از کلسیم هستند.

 

فسفر

همچنین از فسفر برای استحکام استخوان ها و دندان ها استفاده می شود. این به این دلیل است که فسفر در استخوانهای هیدروکسی آپاتیت ، نمک کلسیم فسفات یافت می شود.

فسفر نیز در بدن برای بسیاری از اهداف دیگر استفاده می شود. این ترکیب اصلی ساختاری غشای سلولی است. همچنین در مواد ژنتیکی مانند DNA و RNA یافت می شود.

فسفر همچنین نقش مهمی در تامین انرژی بدن دارد.

بزرگسالان به 550 میلی گرم فسفر در روز نیاز دارند. باز هم باید از طریق رژیم غذایی سالم مصرف شود. گوشت قرمز ، محصولات لبنی و ماهی همگی دارای مقادیر بالایی فسفر هستند.

 

منیزیم

منیزیم در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن استفاده می شود که به تبدیل کربوهیدرات ها و چربی ها به انرژی کمک می کند. همچنین در سنتز پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک مانند DNA و RNA استفاده می شود. از منیزیم در سیگنالینگ سلولی نیز استفاده می شود.

علاوه بر این ، منیزیم نقش ساختاری دارد ، به ویژه در دندان ها و استخوان ها.

منیزیم در غلات کامل ، آجیل و سبزیجات برگ سبز یافت می شود.

 

سدیم

سدیم به کنترل تعادل آب در سلول ها و همچنین حجم خون و فشار خون کمک می کند. همچنین در تکانه های عصبی نقش دارد.

ما نباید بیش از 2.4 گرم سدیم (این مربوط به 6 گرم نمک – کلرید سدیم است) مصرف کنیم. بسیاری از مردم با مصرف کمتر از 2.4 گرم سدیم دست و پنجه نرم می کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که سدیم در غذاهای فرآوری شده وجود دارد.

 

کلرید

کلرید برای هضم غذا مهم است ، زیرا در معده اسید کلریدریک ایجاد می کند. این اسید به از بین بردن باکتری های مضر که ممکن است بر روی غذا وارد شوند ، کمک می کند.

میزان کلرید مورد نیاز بدن بستگی به سن شما دارد. نوجوانان و بزرگسالان زیر 50 سال باید 2.3 گرم در روز مصرف کنند. افراد مسن به مقدار کمتری نیاز دارند.

 

پتاسیم

پتاسیم ، مانند سدیم ، به کنترل تعادل آب بدن کمک می کند. تحقیقات اخیر همچنین نشان داده است که پتاسیم ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

منابع خوب پتاسیم شامل گوشت ، برخی ماهی ، محصولات لبنی و میوه و سبزیجات است.

موارد مرتبط :

باریت

تالک

دی اکسید تیتانیوم

اسید استئاریک

 

گوگرد

گوگرد در تولید غضروف و سایر بافتها مورد نیاز است.

یک رژیم غذایی توصیه شده برای گوگرد وجود ندارد. با این حال ، وزارت بهداشت توصیه می کند که نیازهای گوگرد کافی را می توان از طریق رژیم غذایی سالم به دست آورد. غذاهای غنی از گوگرد آنهایی هستند که حاوی پروتئین هستند ، مانند گوشت ، ماهی و غیره.

بیش از 12 میکرو کانی وجود دارد. موارد اصلی عبارتند از:

  • اهن
  • مس
  • فلز روی
  • منگنز
  • ید
  • سلنیوم
    میکرو مواد معدنی در مقادیر زیاد به عنوان ریز معدنی مورد نیاز نیستند ، زیرا عموماً به عنوان کاتالیزور در واکنشهای آنزیمی مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور خاص ، بدن به کمتر از 100 میلی گرم در روز از هر میکرو معدنی نیاز دارد.

اهن
آهن در حمل اکسیژن به بدن نقش دارد. این کار با کمک به تشکیل مولکول های هموگلوبین در خون و مولکول های میوگلوبین در عضلات کمک می کند.

میزان آهن مورد نیاز بزرگسالان به جنسیت آنها بستگی دارد. بر اساس NHS ، مردان باید 8.7 میلی گرم آهن در روز مصرف کنند. در حالی که زنان باید 14.8 میلی گرم مصرف کنند. غذاهایی که حاوی آهن هستند شامل جگر ، گوشت و سبزیجات برگ سبز تیره است.

مس
مس برای متابولیسم آهن مهم است. این امر به این دلیل است که آهن را به شکلی که برای تشکیل گلبول های قرمز ضروری است اکسید می کند. بدن همچنین از مس برای مبارزه با رادیکال های آزاد استفاده می کند.

برای بزرگسالان لازم است 1.2 میلی گرم مس در روز مصرف کنند. این را می توان با مصرف آجیل ، صدف و کله پاچه به دست آورد.

فلز روی
روی برای ترمیم زخم مهم است. همچنین در بسیاری از فرایندهای متابولیکی دخیل است زیرا بخشی از آنزیم های بسیاری را تشکیل می دهد.

میزان روی مورد نیاز بزرگسالان به جنسیت آنها بستگی دارد. مردان بین 5.5-9.5 میلی گرم روی در روز نیاز دارند. در حالی که ، زنان به 4-7mg در روز نیاز دارند.

روی را می توان در گوشت قرمز و طیور یافت ، علاوه بر این می توان از بسیاری از غلات غنی شده با روی استفاده کرد. (10 ،

منگنز
منگنز بخشی از آنزیمی است که در میتوکندری سلول ها وجود دارد. این آنزیم ، معروف به منگنز سوپراکسید دیسموتاز (MnSOD) ، مسئول مبارزه با رادیکال های آزاد است.

منگنز همچنین جزء دیگر آنزیم های متابولیک است و برای تولید استخوان های سالم و همچنین کلاژن که در ترمیم زخم استفاده می شود ، ضروری است.

منگنز در منابع متعددی از جمله چای ، آجیل و غلات یافت می شود.  با توجه به هیئت غذا و تغذیه (FNB) موسسه پزشکی ، مردان بالای 18 سال باید 2.3 میلی گرم منگنز در روز مصرف کنند. در حالی که زنان (بالای 18 سال) باید 1.8 میلی گرم در روز مصرف کنند.

ید
ید در تولید هورمون های تیروئید مانند تری یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) استفاده می شود. هورمون های تیروئید بر بسیاری از سیستم های بدن از جمله مغز ، اسکلت و اندام ها تأثیر می گذارد.

طبق نظر NHS بزرگسالان باید 0.14 میلی گرم ید در روز مصرف کنند. ید در ماهی های دریایی و صدف وجود دارد. همچنین در برخی دانه ها یافت می شود – اگرچه این ممکن است به نوع خاکی که گیاهان در آن رشد می کنند بستگی داشته باشد.

سلنیوم
سلنیوم در بدن سلنوپروتئین هایی را تشکیل می دهد که پروتئین های مرتبط با سلنیوم هستند. حداقل 25 سلنوپروتئین مختلف با عملکردهای مختلف وجود دارد. اینها شامل تنظیم هورمونهای تیروئید ، دفاع در برابر استرس اکسیداتیو ، تنظیم رشد سلولی ، کمک به اسپرماتوژنز و موارد دیگر است.

مقدار سلنیوم مورد نیاز شما به جنسیت شما بستگی دارد. بر اساس NHS ، مردان به 0.075 میلی گرم در روز نیاز دارند. در حالی که زنان فقط 0.06 میلی گرم در روز نیاز دارند. این را می توان از طریق گوشت ، ماهی و آجیل – به ویژه آجیل برزیل – مصرف کرد.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button