صادرات مواد شیمیایی

صادرات مواد شیمیایی

صادرات مواد شیمیایی

صادرات مواد شیمیایی به دلیل اهمیت روز افزون مواد شیمیایی به یک تجارت عظیم و پر سود تبدیل شده و ایران نیز به دلیل غنی بودن منابع شیمیایی مختلف به یکی از صادر کننده های اصلی تبدیل شده است.

اکثر صنایع برای تولید محصولات خود به مواد شیمیایی مثل تالک و باریت و کربنات کلسیم و لیتوپن نیاز دارند و بدون آنها بسیاری از تولیدات متوقف خواهد شد.
اهمیت مواد شیمیایی در زندگی روزمره و ساخت محصولات مختلف غیر قابل انکار است و کشوری های غنی از نظر داشتن مواد شیمیایی مختلف در بازار های جهانی رتبه ی خوبی خواهند داشت و حرف اول را می زنند.

مسلما یک کشور تمام مواد شیمیایی مورد نیاز جامعه ی خود را تامین نمی کند و باید مواد شیمیایی مختلف را از سایر کشور ها دریافت کنند.
کشور ایران مواد شیمیایی مختلف مانند دی اکسید تیتانیوم و انواع مواد پلیمری (انواع پلی اتیلن، پی وی سی و پلی استایرن)، مواد شیمیایی مهم برای صنایع مختلف مانند صنایع رنگ سازی، صنایع بهداشتی و صنایع دارویی، صنایع تولید شوینده های مختلف و غیره را به کشور های همسایه صادر می کند.

در واقع وجود معادن بسیار و نیز منابع نفتی ایران صادرات مواد شیمیایی مثل اسید استئاریک به کشور های اروپایی را نیز امکان پذیر کرده است.

محدودیت های موجود در صادرات مواد شیمیایی

یکی از محدودیت های موجود در صادرات مواد شیمیایی قیمت دلار می باشد. قیمت های متغیر مواد شیمیایی در میان فروشندگان مختلف نیز می تواند به یکی از مشکلات موجود در این زمینه تبدیل شود.

به طور کلی برای صادر کردن مواد شیمیایی می بایست نیاز های کشور های مختلف را در این زمینه شناخت و متناسب با آن نیاز ها اقدام به صادرات مواد کرد.
در صورتی که محدودیت های موجود در این زمینه کاهش یابند، صادرات انواع مواد شیمیایی می تواند باعث رونق اقتصادی و نیز شناخته شدن نام ایران در سراسر دنیا شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button