دی اکسید تیتانیوم در پزشکی

دی اکسید تیتانیوم در پزشکی

دی اکسید تیتانیوم در پزشکی

دی اکسید تیتانیوم در پزشکی به منظور کرم های ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اثرات مضر آفتاب استفاده می شوند. آنها به جلوگیری از آفتاب سوختگی و پیری زودرس (مانند چین و چروک ، پوست چرمی ) کمک می کنند.

دی اکسید تیتانیوم در ضد آفتاب ها همچنین به کاهش خطر سرطان پوست و همچنین واکنش های پوستی مانند آفتاب سوختگی (حساسیت به خورشید) ناشی از برخی داروها (از جمله تتراسایکلین ها، داروهای سولفا، فنوتیازین ها مانند کلرپرومازین ) کمک می کنند.

ماوراء بنفش تابش ، جلوگیری از رسیدن آن به لایه های عمیق تر پوست ، و یا با منعکس کننده کرم ضد آفتاب به این معنی نیست که شما می توانید مدت بیشتری زیر نور خورشید بمانید. کرم‌های ضد آفتاب نمی‌توانند در برابر تمام اشعه‌های خورشید محافظت کنند. انواع مختلفی از ضد آفتاب‌ها در اشکال مختلف (مانند کرم، لوسیون، ژل، استیک، اسپری، بالم لب) موجود است. برای اطلاعات در مورد انتخاب کرم ضد آفتاب به بخش یادداشت ها مراجعه کنید .

 

نحوه استفاده از کرم دی اکسید تیتانیوم

کرم های ضد آفتاب فقط برای پوست استفاده می شوند . همه راهنمایی های موجود بر روی بسته بندی محصول را دنبال کنید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید .

درخواست کرم های ضد آفتاب به همه در معرض سخاوتمندانه پوست 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. به عنوان یک راهنمای کلی، از 1 اونس (30 گرم) برای پوشاندن کل بدن خود استفاده کنید. مجدد از کرم های ضد آفتاب پس از شنا یا تعریق شدن یا خشک کردن با یک حوله و یا اگر آن مالیده شود. اگر برای مدت طولانی بیرون هستید، هر 2 ساعت یکبار ضدآفتاب بزنید. اگر از فرم بالم لب استفاده می کنید، فقط روی ناحیه لب استفاده کنید.

مطالب مرتبط :  مثل باریت ، کربنات کلسیم ، اسید استئاریک ، تالک 

فرم اسپری قابل اشتعال است. در صورت استفاده از اسپری، هنگام استفاده از این دارو از استعمال دخانیات خودداری کنید و آن را در نزدیکی حرارت یا شعله باز استفاده یا نگهداری نکنید.

هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت مراقب باشید از تماس با چشم خودداری کنید . اگر کرم ضد آفتاب وارد چشم‌هایتان شد ، آن را کاملاً با آب بشویید.

با احتیاط استفاده کنید یا از مصرف آن روی پوست تحریک شده خودداری کنید .

از ضد آفتاب برای نوزادان کمتر از 6 ماه استفاده نکنید مگر اینکه پزشک به شما دستور دهد. بهترین کار این است که نوزادان در خارج از منزل از نور خورشید دور بمانند و از لباس های محافظ (مانند کلاه، آستین بلند/شلوار) استفاده کنند.

اگر دچار آفتاب سوختگی شدید ، یا اگر فکر می کنید ممکن است مشکل پزشکی جدی داشته باشید، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button