دی اکسید تیتانیوم خوراکی و استفاده از دی اکسید تیتانیوم در غذا

دی اکسید تیتانیوم خوراکی

دی اکسید تیتانیوم خوراکی در غذا

دی اکسید تیتانیوم خوراکی چیست؟ دی اکسید تیتانیوم چگونه ساخته می شود؟ کاربرد دی اکسید تیتانیوم در غذا آیا و اینکه  اکسید تیتانیوم باعث سرطان می شود؟ آیا دی اکسید تیتانیوم در مواد غذایی بی خطر است؟ ممکن است بارها این سوالات به ذهن شما آمده باشد با با در این مقاله همراه باشید .
مطالعات نشان می دهد که مردم بیشتر تمایل به خرید و خوردن غذاهایی دارند که رنگ شفاف تری دارند. و دی اکسید تیتانیوم یکی از راه های تحقق این امر است.

این رنگدانه سفید به عنوان افزودنی غذایی شناخته شده که به عنوان E171 استفاده می شود. شما می توانید آن را در چیزهایی مانند آب نبات ، خامه قهوه ، تزئینات کیک و دسر و سس های سفید پیدا کنید. E171 اغلب برای رفع سفیدی و کدورت طبیعی غذاها استفاده می شود و به ظاهر بهتر آنها کمک می کند.

 

دی اکسید تیتانیوم چیست؟

دی اکسید تیتانیوم یک عنصر فلزی طبیعی است که همچنین به عنوان رنگدانه سفید در انواع دیگر محصولات مانند کرم های ضد آفتاب ، لوازم آرایشی ، رنگ و پلاستیک استفاده می شود. درجه رنگدانه نیز به عنوان سفید تیتانیوم ، رنگدانه سفید 6 یا CI 77891 شناخته می شود که سفیدترین و درخشان ترین رنگدانه شناخته شده است.

دی اکسید تیتانیوم به دلیل پراکندگی نور می تواند شفافیت رنگ سفید را افزایش داده و روشن تر کند. در مواد غذایی و دارویی ، این افزودنی  وضوح رنگ ها را بیشتر مشخص می کند و می تواند از تخریب اشعه ماوراء بنفش (ترک خوردگی و شکست مواد) جلوگیری کند.

 

دی اکسید تیتانیوم چگونه ساخته می شود؟

در محیط زیست ، تیتانیوم در معرض اکسیژن قرار دارد ، و اکسیدهای تیتانیوم را در بسیاری از مواد معدنی ، ماسه ها ، خاکها و گرد و غبار پیدا می کند.

تولیدکنندگان دی اکسید تیتانیوم را از مواد معدنی به نام بروکیت ، روتیل و آناتاز دریافت می کنند. پردازش و تصفیه شده است تا دستورالعمل های ایمنی دقیق را رعایت کند.

هنگامی که تولید کنندگان دی اکسید تیتانیوم را به محصولات خوراکی اضافه می کنند ، معمولاً E171 نامیده می شود که این موضوع  به خلوص درجه مواد غذایی اشاره دارد.

 

کاربرد دی اکسید تیتانیوم خوراکی در غذا

در غذا ، E171 همیشه با سایر مواد مانند پروتئین و چربی ترکیب می شود تا افزودنی ایجاد شود. وقتی چیزهایی با دی اکسید تیتانیوم می خورید ، به آرامی و بی ضرر از دستگاه گوارش عبور می کند .

دی اکسید تیتانیوم را می توانید در محصولاتی مانند:

شیر
خامه ساز قهوه
سس سالاد
آب نبات و شیرینی
شکلات
آدامس
تنقلات، خوراک مختصر
سس ها
مکمل های ویتامین
اگر کنجکاو هستید که آیا چیزی که می خورید حاوی دی اکسید تیتانیوم است یا خیر ، می توانید لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

آیا دی اکسید تیتانیوم باعث سرطان می شود؟

برخی از افراد در مورد ایمنی دی اکسید تیتانیوم نگران هستند ، زیرا گزارش هایی وجود دارد که آن را با سرطان مرتبط می کند .

اما این بستگی به نحوه استفاده از دی اکسید تیتانیوم و نحوه تماس شما با آن و خرید آن از شرکتی معتبر مثل صدراد دارد.

مطالب مرتبط با دی اکسید تیتانیوم خوراکی  :

دی اکسید تیتانیوم

کربنات کلسیم

تالک

باریت

اسید استئاریک

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button